20-4-2020

MAANDAGMORGEN
Vol frisse moed ben ik opgestaan maar al vrij snel een ochtendhumeur ontwikkeld. Doordat ik eerst begroet werd door remsporen in de plee, die zeker niet van mij waren. (Ook niet van Bob want die weet ook de pleeborstel wel de vinden) (maar verder noem ik geen namen… als je vergroeid ben met je telefoon lukt het waarschijnlijk niet om ook nog een pleeborstel te gebruiken of als je je ogen alleen op je schermpje richt, zie je ook geen remsporen)( natuurlijk heb Ik het schoongemaakt) daarna met mijn blote pootjes in de kattenkots op de trap sta (gil, vloek, gatverdegatver!)(natuurlijk heb Ik het schoongemaakt) dan heel erg nodig toe ben aan een kop koffie. Een schoon kopje uit de vaatwasser pak en er dan achter kom dat de meer dan de helft van de vaat niet schoon geworden is omdat er iemand in huis denkt dat de vaatwasser ook een gft-bak is. (Natuurlijk heb IK het schoongemaakt) Als ik uiteindelijk op de bank plof met mijn eerste kopje koffie vind Boy dat hij nu toch echt uit moet ( hij is nog geen 2 uur geleden geweest met Bob maar dat lijkt hij al weer te zijn vergeten. Hij blijft piepen alsof hij al dagen binnen heeft gezeten. Ik vind dat hij maar even moet wachten en bel eerst naar de huisarts. Ik wil even een afspraak maken omdat ik een bobbeltje net boven mijn lip heb wat groter word. Waarschijnlijk niks enstigs maar voor de zekerheid. Maar dat loopt ff anders.(Corona) Ik moet een foto van mijn lip mailen terwijl ik het bobbeltje een beetje naar boven/ buiten duw. Wel eens geprobeerd een selfie te maken van je lip met 1 hand met het juiste licht en een jankende hond op de achtergrond? Ik wel! ( en nee ik post m niet op fb…ziet er niet uit)

Na de laatste slok, inmiddels koude koffie, snel mijn kleding aangeschoten en Boy mee naar buiten genomen. Tijdens de kleine 4,5 km wandelen lukt t me de boel weer een beetje te relativeren en mijn ochtendhumeur maakt plaats voor galgenhumor en zelfspot. Ik kom weer vrolijk thuis. Boy gaat lekker in het zonnetje liggen en ik drink eerst een 2e bak hete koffie even zonder kritisch mijn huis te bekijken. ( schoonmaken doe IK straks wel…)

Plaats een reactie