Dag 1 van Weener naar Jade 84.9 km

Om kwart over 5 ging Bob zijn wekker. Normaal draai ik me dan nog een paar keer om en slaap nog ff verder. Maar vandaag stond ik meteen naast bed. Ik ga op vakantie! Ik mag weer! En ik kan weer! Ik kan met Bob meerijden naar Groningen en dan een stukje treinen naar Weener. Vanaf daar fietsen! 

Station Groningen.

Ik was Weener zo maar uit. Windje in de rug en een zonnetje. Al snel kwam ik in Leer. Waar een grote fiets meteen mijn aandacht trok. Ik fietste dwars door t centrum en dat zou ik best wel eens beter willen bekijken. Mooie oude panden, leuke terrasjes en heel veel winkeltjes. Maar ik fietste door. Al snel kwam op een mooi pad. Met aan beide kanten bomen en struiken. Lekker groen, zeg maar. Normaal vind ik t prachtig, nu stiekum ook nog maar er waren heel veel rupsjes die aan lange draden aan de boom hingen. ( ik denk geen eikenprocessierups want ik heb er geen jeuk van gekregen) Ik zal regelmatig te ‘Kongfu-en’ op de fiets als ik weer met mijn gezicht door zo’n rupsendraad ( in mijn hoofd zeg ik steeds spinnenweb, maar dat klopt natuurlijk niet) reed. En door alle vliegende beestjes moest ik ook proberen mijn mond dicht te houden. (Je xou denken dat dat niet zo moeilijk is als je alleen fietst, maar dat valt tegen ) het grootste deel van de route is mooi. Achterafweggetjes met weinig verkeer maar soms zit ik ff naast een autoweg, wel op een mooi nieuw fietspad. Voor nu vind ik dat niet zo erg ik moet de eerste 6 dagen ff kilometers maken om bij Birgit te komen.  Ook al rijd ik vandaag wel een klein beetje om. Ik fiets namelijk via Dangast. Daar is een kunstpad met een grote piemel op t strand en die wil ik natuurlijk even met eigen ogen bekijken. 🤓🤣

Grote fiets vlak voor Leer
Penis in Dangast

De laatste 10 km gaat langs een dijk. Leuk met allemaal schapen met lammetjes. Geen bomen, dus geen rupsen maar nog steeds wel mijn mond dicht houden en blij zijn met mijn bril. Ik kom aan op het adres waar ik logeer. Het is een oude boerderij. Ik mag mijn tentje opzetten in de tuin maar als die net staat zegt de zoon des huizes dat er onweer aankomt en bied mij een plekje in een oude graansilo aan wat nu als feestruimte dient. Dus ik breek de tent af, letterlijk, en verkas naar de graansilo. Het is een beetje vreemde ruimte maar ik denk dat ik overal wel kan slapen komende nacht.

Mijn slaapplek voor vanavond is in deze oude graansilo

2 gedachtes over “Dag 1 van Weener naar Jade 84.9 km

Plaats een reactie